Geertje Aalders – Het papercutboek Recensie ∗∗∗∗

Geertje Aalders Het papercutboek recensie en informatie over dit handboek voor papierknipkunst. Op 28 mei 2019 is bij Kosmos Uitgevers het hobbyboek over de papierknipkunst verschenen van illustratrice en knipkunstenaar Geertje Aalders.

Geertje Aalders Het papercutboek Recensie en Informatie

Geertje Aalders is één van de autoriteiten op het gebied van de moderne knipkunst in Nederland. Al sinds jaar en dag geeft ze workshops waarin ze starters stimuleert om aan de slag te gaan met papier, schaar en mes. Bovendien weet ze ook de ervaren papercutter te inspireren om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Daarom is het goed dat Kosmos Uitgevers nu een mooi boek heeft uitgegeven van de hand van Geertje Aalders. Het Papercutboek is niet anders dan zeer geslaagd te noemen. Stap voor stap neemt ze de beginnende papercutter mee in de wereld van het papier snijden. Op zeer duidelijke wijze legt ze uit wat je moet doen om tot een goed eindresultaat te komen. En de mooie en heldere foto’s bieden nog meer duidelijkheid.

Geertje Aalders Het papercutboek Recensie Boek over Papierknipkunst

Het boek is stap voor stap is opgebouwd. In het begin is er uitleg en instructie te vinden voor de beginner. Geleidelijk aan worden de voorbeelden en het papercut werk wat moeilijker. Om te eindigen bij opdrachten die zelf voor de ervaren knip- en snijkunstenaars nog een uitdaging kunnen zijn.

Uitstekende inspiratie voor zowel de beginnende als de ervaren papercutter

Ook kenmerkt het papercut boek zicht door de duidelijke en heldere uitleg over het benodigde gereedschap, materiaal en het goede gebruik ervan. Kosmos Uitgevers heeft het boek met zorg uitgegeven. Waardoor het niet alleen inhoudelijk uitstekend is, maar ook door de mooie vormgeving en foto’s een uitnodiging is om met schaar en mes aan de slag te gaan. Het papercutboek van Geertje Aalders is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Recensie van Dinie Jordaan

Het papercutboek

• Schrijfster: Geertje Aalders (Nederland)
  • Soort boek: handboek papierknipkunst, hobbyboek
  • Uitgever: Kosmos Uitgevers
  • Verschenen: 28 mei 2019
  • Omvang: 128 pagina’s
  • Uitgave: Paperback
  • Waardering redactie: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van het boek

Het papercutboek is een schitterend en inspirerend handboek over papierknipkunst van illustratrice en knipkunstenaar Geertje Aalders. Voor wie fan is van al die prachtige papercut projecten – geknipte kaartjes, posters en silhouetjes – op Instagram en Pinterest, maar niet weet hoe te beginnen met het knippen van papier, is dit boek een uitkomst. Vol duidelijke stap- voor-staphandleidingen, tips, trucs, heel veel inspiratie en originele projecten inclusief overtreksjablonen. Een boek waar beginners en gevorderden mee uit de voeten kunnen!

Bijpassende Boeken en Informatie

Schilderboek Lux Buurman Recensie WaarderingLux Buurman (Nederland) – Schilderboek
Geheime recepten van de oude meesters onthuld en beschreven
Uitgever: Uitgeverij Komma
Waardering redactie: ∗∗∗∗ (uitstekend)
Recensie boek: Dit is een geweldig boek voor de schilderliefhebber! Het schilderboek is heel compleet en Lux Buurman beschrijft de schildertechnieken van de oude meesters alsof ze naast je staat en het rechtstreeks aan jou vertelt. Het schilderboek is zeer toegankelijk en Lux Burman heeft een prettig taalgebruik. De schrijfster maakt gebruik van 35 jaar ervaring in het geven van teken- en schilderles en dat is aan alles te merken…lees verder >